Bugaboo Cameleon rood, roze

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 64 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bugaboo Cameleon rood, roze op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marjolein 28-06-2016

Ideale wagen en uitstekende service

Geschreven voor: Bugaboo Cameleon zwart, geel

Wij zijn al 2 jaar erg tevreden over deze wagen. Hij is wendbaar, licht, eenvoudig in- en uit te klappen en doet het ook op ruig terrein goed. Onze zoon lag er heerlijk in als baby en zit nog steeds graag in zijn wagen. Recent hebben we de bekleding voor het eerst gewassen. Deze is weer als nieuw en was makkelijk weer in elkaar te zetten. Kort geleden was er iets kapot aan het frame. We zijn door Bugaboo heel vlot en correct geholpen waarbij zelfs enige coulance was ten aanzien van de garantietermijn. Aanrader!

OpaJannes 26-09-2012
Geschreven voor: Bugaboo Cameleon zwart, geel

Als Vader wil je het beste voor je aanstaande kleinkind, dus is er gekozen voor de Bugaboo Cameleon kost een paar centen maar dan mag je ook verwachten dat je een duurzaam product krijgt,de keuze is op deze wandelwagen gevallen vanwege zijn veelzijdige bruikbaarheid, verder is het frame zeer solide en gemakkelijk tot een redelijk klein volume terug te brengen om hem in de auto mee te nemen,helaas is na bijna 3 jaar ons vertrouwen in het merk Bugaboo en dan met name in het type Cameleon danig geschaad, terwijl mijn tweede kleinzoon in de wandelwagen zit terwijl deze op de rem staat, knapt de rem kabel en gaat de wagen spontaan rijden van de stoep naar de rijweg, gelukkig is voorkomen dat hij de rijweg terecht kwam, maar de schik is er niet minder om.
Hierop contact opgenomen met de klantenservice van Bugaboo met de vraag of het normaal was dat deze kabel zo snel breekt, hierop kreeg ik als antwoord dat dit meer voor kwam, en dit buiten de garantie valt, als particulier kan je dit onderdeel ook niet bij Bugaboo bestellen, dit kan de remkabel alleen laten vervangen bij een van de twee service centra ( Amsterdam en Kesteren )van Bugaboo, dit is vanaf Den Haag te ver weg om een kabeltje te laten vervangen, ik kon er wel een volgens de klantenservice via Prénatal bestellen echter na de vestiging in Leidschendam en Den Haag gebeld te hebben kreeg ik te horen dat ze geen onderdelen meer bestellen, Hoe komik dan aan dit remkabelsetje de eerst keer dat ik klantenservice belde hadden ze volgens de dame aan de telefoon genoeg setjes in huis, maar toen ik later terug belde omdat nergens een setje kom bestellen kreeg ik een meneer en die beweerde dat al deze setjes al aan iemand verkocht waren, dus kan ik wachten tot ze in november weer een nieuwe voorraad binnen krijgen.
Service en veiligheid staan bij Bugaboo niet hoog in het vaandel, en het ergste is dat je de slijtage aan de remkabel van buitenaf niet kan controleren, onverwachts zal deze knappen, je mag dan hopen niet in de situatie te verkeren als wij.
Mijn advies is dan ook let op de staat van de remkabel, en als je het zekeren voor het onzekeren neemt vervang hem dan als je er een kan bemachtigen.

De opberg ruimte onder de wagen zou best nog iets groter mogen zijn ivm dat moeders daar de boodschappen in opbergt.

OpaJan

Penty 14-06-2012

---------- update review 14-06-2012----------
We hebben de Bugaboo sinds oktober 2009 in gebruik voor onze eerste dochter, en ik ben het nu aan het klaarmaken voor onze tweede. Ik heb er nooit spijt van gehad dat we voor Bugaboo hebben gekozen. Voordelen ten opzichte van andere kinderwagens:
- licht (is echt heel fijn en belangrijk want je moet je moet het wel steeds in en uit de auto doen. Als het moet, lukt dit mij zelfs met 1 hand en ik ben niet zo groot en sterk).
- Compact: past makkelijk in de auto en hij is niet zo breed dus je komt makkelijk overal langs (winkels, op het terrasje, in de bus, etc)
- Heel gemakkelijk om in/uit te klappen
- Omdat het compact en gebruiksvriendelijk is, hebben we nooit een aparte buggy er bij moeten kopen. Mijn vriendinnen die andere kinderwagens hebben, hebben dit allemaal vrij snel gedaan omdat ze hun kinderwagen zo'n lomp en onhandig ding vonden.

Wat wel ons tegen is gevallen is de kwaliteit/duurzaamheid. Misschien kun je ook niet anders verwachten van een lichte wagen, maar bij ons zijn wel een aantal plastiek onderdelen vrij snel kappot gegaan. Vervangen kost veel geld natuurlijk... Nu ik de kinderwagen voor onze tweede kind aan het voorbereiden ben,baal ik hier wel enorm van. Bij aankoop zijn we er wel vanuit gegaan dat je voor dat geld een kinderwagen hebt die tenminste voor twee kinderen meegaat.

---------- oude review 20-04-2011 ----------
Wij zijn ook heel blij met de Bugaboo. Gekocht nadat we ons uitgebreid hebben georiënteerd, en nu al 1,5 jaar zeer tevreden met onze aankoop. Wij hebben toen de tijd voor de Bugaboo gekozen omdat hij licht en smal was, en zou makkelijk in gebruik zijn. Mijn moeder zou oppassen op de kleine en vaak met de bus gaan, en omdat Bugaboo smal is, zou dat geen probleem zijn. Nu is dat niet zo vaak gebeurt, mijn moeder blijft toch liever in de beurt van haar huis als haar kleindochtertje bij haar is, maar ik heb er toch geen spijt van. Ik vind het echt heerlijk dat ie zo licht is. Ik moet hem natuurlijk zelf zeer vaak in/uit de auto tillen, en dan ben ik iedere keer zo dankbaar dat hij lekker licht en makkelijk in gebruik is. Verder vind ik het echt een voordeel dat hij smal is en zeer flexibele wieltjes heeft waardoor winkelen (in kledingwinkels maar ook in de supermarkt langs de kassa) geen probleem is. Vaak zie je dat moeders met hun kinderwagen in de winkels of op terrasjes helemaal moeten omlopen om een route te vinden die wel gaat, en wij hebben dat bijna nooit.

Horsten 08-05-2012
Geschreven voor: Bugaboo Cameleon zwart, geel

Ideaal in gebruik, echter als er ies kaop gaat geeft Bugaboo niet thuis en is het onze schuld

Voor een bovenhuis in de Jordaan is de bugaboo ideaal. We kozen vooral voor het snelle in en uitklappen van het onderstel en het gewicht. Ons gebruik in intensief, gelet op het wel 2 maal per dag uitklappen op de stoep, wat met een zwieper dient te gebeuren. Hij klapt dan op zijn wielen. Daar kan hij dus niet tegen en laat Bugaboo je vallen. Ja wat nu?

Isabelle2011 03-08-2011
Geschreven voor: Bugaboo Cameleon rood, roze

Wij zijn ontzettend blij met de Bugaboo. Na meerdere wagens in bruikleen te hebben gehad, zijn we over gegaan tot de aankoop van de Cameleon. Dit is een hele goede beslissing geweest. Voordelen:
- neemt weinig ruimte in: wij wonen op een bovenwoning, maar kunnen het onderstel beneden in portiek laten staan (neemt ingeklapty nauwelijks ruimte in)
- enorm wendbaar: na 2 bruikleenkinderwagens kan ik dit goed vergelijken.
- makkelijk uit elkaar te halen: zelfs op vliegveld kregen wij binnen 10 minuten wagen uit elkaar en in de speciale reiskoffer. Ook in de auto neemt de bugaboo (als je de wielen) eraf haalt erg weinig ruimte in.
- gezellig: als je op een terras zit, kun je makkelijk in de wagen naar je kindje kijken.
Als was het een dure aanschaf, de Bugaboo is het helemaal waard. Daarbij behoudt hij een groot deel van zijn waarde, dus kun je hem makkelijk voor een goed bedrag weer doorverkopen.
Het grootste voordeel vind

naam E 15-06-2011

De bugaboo is vooral een handelbare kinderwagen.
Ja de reiswieg is klein en willen we toch zo lang mogelijk gebruiken.

Onze keuze moet na introducties en demonstraties nog worden bepaald;
want de Easy Walker rijdt soepeler door de luchtbanden, maar is iets zwaarder.
Het hangt dan ook af van de toegankelijkheid van de auto.
De Easy walker is zeer degelijk.., wandelend .. een genot voor moeder en kind !
(of vader :-) ....
Bovendien zeggen ze toe dat de garantie pas mag ingaan op de geboorte-
dag van je baby (bijv dmv van kaartje), zo kun je die al eerder aanschaffen.
Dat doet Bugaboo niet. De bon is de garantie; heel zakelijk.

Enfin ... toch maar de Easy; ... prima service blijkt...

Olav74 01-04-2011
Geschreven voor: Bugaboo Cameleon blauw

Wij hebben de Bugaboo Cameleon model 2010. Het model is erg belangrijk omdat de oudere versies bepaalde nadelen hebben die met dit model zijn verholpen, bijvoorbeeld:
- rem op slechts 1 achterwiel > nu op 2 achterwielen
- stang uitschuifbaar met schroeven ofzo, nu met degelijke klemmen

Hij past gemakkelijk in de kofferbak van onze Renault/Dacia Sandero Stepway en bovendien kunnen er nog 2 a 3 trolley's bovenop gestapeld worden en kunnen we makkelijk een weekendje weg met onze baby.

Het enige nadeel wat ik nu inzie is dat we een lange reis gaan maken en ik aan de ene kant graag de Bugaboo op het vliegveld wil gebruiken met het zitje (onze baby is dan ± 6 mnd). Aan de andere kant ben ik bang dat ze bij de luchtvaartmij. dat ding mollen en ik een claim moet indienen etc. We hebben wel de speciale reiskoffer van €130 aangeschaft en die hebben we al eens gebruikt en dat ging perfect. Het nadeel is dat sommige airlines maximale afmetingen hebben voor de ruimbagage. Bovendien zeggen alle airlines dat het een VOLLEDIG INKLAPBARE versie moet zijn en dat is de Bugaboo dus NIET. Ik weet niet hoe streng ze daarin zijn als je daar eenmaal met koter aan komt rijden.

NaDeu 22-03-2011

Een geweldige wagen! Wij hebben de Bugaboo nu een half jaar in gebruik en nog geen moment spijt gehad. Inmiddels zit ons zoontje in de buggy en ook dit bevalt goed. Soms zie je mensen zo tobben met kinderwagens omdat ze zo groot, zwaar en onhandig zijn...dan ben ik helemaal blij met de Bugaboo! Doordat de wagen zo wendbaar en licht is, is namelijk geen probleem om bv. door de stad te crossen! Een voordeel vinden wij ook dat de wagen goed in te klappen is zodat hij zonder problemen in onze achterbak past. Al met al...een heerlijke wagen waar we al veel plezier aan hebben gehad!

Annemiek38 06-01-2011
Geschreven voor: Bugaboo Cameleon oranje

Wij hebben de bugaboo cameleon al 5 jaar. Ons eerste kindje heeft er ongeveer 2 jaar in gezeten. Tot zover prima. Nu een aantal jaren later hoopte ik de bugaboo weer te kunnen gebruiken voor mijn tweede kindje (mag je wel vanuit gaan dat dat lukt met zo'n dure kinderwagen). Het tegendeel is waar. De vleugelmoertjes om de duwstang in hoogte te verstellen waren binnen 3 weken doorgedraaid. Het kan niet meer worden gerepareerd volgens de mensen van Bugaboo. Ze hebben inmiddels het systeem vernieuwd (zal vast beter zijn) en er rest mij een nieuw onderstel te kopen van 250 euro! En dat omdat er 2 plastic vleugelmoertjes stuk zijn. Waardeloos! Pas dus op met Bugaboo. Ik heb al veel mensen over dit probleem gehoord.

wendola 22-12-2010

Super fijne en mooie kinderwagen.
De Bugaboo is duur, maar wat een veelzijdigheid heeft deze wagen.
Ik zou hem iedereen kunnen aanraden.
De kleurkeuze is ook groot

SandraS1981 17-12-2010

Ik heb de Bugaboo Cameleon nu ruim anderhalf jaar in gebruik en ben zeer tevreden!!
Hij is vrij smal dus hoef je niet bijv. bij de supermarkt en andere winkels de invalidenkassa te gebruiken.
Als er sneeuw ligt dan zou je eigenlijk de sneeuwwielen moeten hebben maar deze vind ik te duur dus zet ik de wandelwageninzet op de slee en maak deze stevig vast met t-ribs. Dit werkt perfect, kind zit in de goede houding en lekker warm met de voetenzak.
ik zou de wagen iedereen aanraden, hij is aan de prijs maar als je veel wandclt het geld zeker waard!

lenny1980 09-11-2010
Geschreven voor: Bugaboo Cameleon oranje

Heb deze Bugaboo nu ruim een half jaar en heb er nog geen dag spijt van gehad. Heb er bijna elke dag flink mee gewandeld en hij rijdt goed. Hij is wat prijzig maar ben blij dat ik deze gekocht heb. Stuurt makkelijk en licht. Het nadeel dat de bak zo laag zit, is mijns inziens helemaal geen probleem. Inderdaad lager dan anderen, maar is geen hinder. Het inklappen ging in het begin wat lastig, maar nu ik goed weet hoe en wat is het een eitje. Rem werkt ook goed, ziet er alleen wel wat 'simpel'uit. Het enige nadeel is dat je wat weinig boodschappen mee kunt nemen onderin. Zeker als de bak erop zit, kun je er ook moeilijk bij. De bak is wel lekker lang, dus ze kunnen er relatief lang in. Heb hem nu in de buggy stand, ook ideaal dat je ze beide kanten op kunt laten kijken. Daarnaast zijn de verschillende standen ook makkelijk. Tot slot ziet ie er ook nog een leuk uit, vind ik zelf. Heb een Off-white kap met een zwarte bak, goed schoon te houden en gewoon een mooi ding. Al met al zou ik hem zo weer kopen.

mama32 15-01-2010

We hebben uitgebreid onderzoek gedaan en uitiendelijk de bugaboo gekocht. We zijn er zeer tevreden over. Doorslaggevend voor ons was het gewicht van het onderstel omdat die opgehangen wordt, daar we op de eerste verdieping wonen. Daarnaast is de reiswieg erg groot, wat handig is bij een lang kind. Ons kind slaapt als we uit logeren gaan, in de reiswieg, wat heel prima gaat. De wieg kan helemaal ingeklapt worden, wat handig is bij vervoer in auto of vliegtuig. Door de sneeuw gaat ie ook heel goed: je zet de duwstang andersom, zodat de grote wielen voor zitten. Hij is erg duur, maar levert ook weer veel op tweedehands, dus ons inziens een hele goed investering!

HettyHettyHetty 30-11-2009
Geschreven voor: Bugaboo Cameleon oranje

Ik heb vier jaar geleden een bugaboo cameleon gekocht. Deze altijd met veel plezier gebruikt. Ik vind het een top wagen.

nath04 03-09-2009

Wij hebben de bugaboo nu 1 jaar in gebruik. In het begin was ik superenthousiast: Wat een geweldige wagen! Superlicht, wendbaar, rijdt als een zonnetje.
Nu na 1 jaar is mijn mening daarin toch helaas wat bijgesteld. Mijn zoontje is met zijn 1 jaar en 10kg zeker niet de zwaarste, maar toch merk je dat de wagen minder lekker rijdt naar mate hij zwaarder wordt. Ik ben vrij lang (1.82m) en heb daarom de duwstang altijd op de hoogste stand staan. Je merkt nu dat het net is of hij breektbij stoepen op of af gaan. Ook zwabbert de wagen bj bochten maken.
We hebben al een mail gestuurd naar bugaboo om te horen of dit normaal is, maar nog geen reactie ontvangen.
Het liefst koop ik een andere wagen. Erg jammer, want ik was zo enthousiast en wees eerlijk: goedkoop is de wagen niet.

Pluspunten:
- Lichte wagen
- Grote reiswieg
- Rubberen (anti-lek) banden
- Zitje twee kanten op te plaatsen

Minpunten:
- Zitje moet eraf voordat hij ingeklapt kan worden
- hoe zwaarder het kind, hoe minder lekker hij loopt.
- veel tegensturen/corrigeren tijdens het lopen.
- zitje kan in ligstand geplaatst worden, maar kindje blijft altijd de Zithouding aanhouden. (Zitje kantelt in otaliteit.)
-ondanks hoge duwstand, schop je bij lange lengte toch snel tegen onderste stang aan

Chrissy79 28-06-2009
Geschreven voor: Bugaboo Cameleon blauw

Geweldige kinderwagen! We hadden een Bebecar Raider AT, en hebben ook een Quinny Zapp, maar nu voor ons derde kindje een Bugaboo Cameleon gekocht: wat een superwagen!!! Eenvoudig in gebruik, klein, licht, veel mogelijkheden, rijdt heerlijk.

Voordelen:

- in- en uitklappen gaat super makkelijk en snel
- echt heel klein opvouwbaar
- klein en wendbaar
- kindje ligt voor mij op heel fijne hoogte wat betreft elkaar aankijken
- comfortabel voor je kindje door de vering
- boodschappenmand kan dicht, en als je een beetje voorzichtig doet hoef je 'm niet leeg te halen als je hem inklapt en in de auto legt
- loopt heerlijk voor zowel mij (1.65 m) als mijn man (1.92 m) door de verstelbare duwstang
- lekker grote wieg
- omkeerbaar zitje, kindje kan lekker naar je toe zitten
- maxi cosi en wieg zijn er heel makkelijk op te zetten

Nadelen:

- als je zoals ik gewend bent om bijna met je buik tegen de duwstang aan te lopen, loop je steeds met je voeten tegen de stang tussen de wielen aan. Ik moest dus even leren om iets verder van de duwstang af te lopen, maar omdat hij zo licht duwt, loopt dat verder prima
- je kan niet heel makkelijk bij de boodschappenmand, maar ook dat went snel. En er kan meer in dan ik op het eerste gezicht dacht.

Al met al wegen voor ons de nadelen niet op tegen alle voordelen, we zijn allebei heel erg enthousiast over de Bugaboo!

marieke 04-06-2009
Geschreven voor: Bugaboo Cameleon grijs, rood

Ik ben helemaal fan van de bugaboo cameleon. Hij is klein, supermakkelijk in te klappen ( moet je wel ff doorhebben) Hij past als enige kinderwagen met gemak in mijn Daewoo matiz. Heerlijk, je kunt in de kleinste winkel overal makkelijk komen, super wendbaar. Ook de bosstand (grote wielen voor) werkt goed, stuurt alleen iets minder handig. Heel handig is dat je de buggy in zijn geheel kunt verstellen in 3 standen, dus niet alleen de rugleuning zoals bij de meeste kinderwagens, of buggy`s. Ook leuk dat je kindje naar je kan kijken.

Ik heb maar 1 nadeel aan de bugaboo en dat is als je de wagen 1 keer ongebouwd hebt tot buggy (ipv wieg) dat je de wieg ook niet meer kunt gebruiken. Je gebuikt namelijk het zelfde frame. Voor ons was dat lastig omdat ons zoontje al met 4 maanden in de buggy kon en hij nog makkelijk in de wieg had gepast om te slapn, maar dat kon dus niet meer, moesten nu overal campingbedje mee naartoe nemen, da`s een stuk meer meenemen.

Maar ik zou `m absoluut weer kopen!!!!

MamaVanTirza 02-06-2009
Geschreven voor: Bugaboo Cameleon blauw

Sinds een paar weken heb ik de Bugaboo Cameleon in denim.
Ondanks alle overwegend lovende verhalen, valt de wagen mijzelf nogal tegen in het gebruik. De Cameleon is vooral modieus, maar zeker geen 'mercedes' onder de kinderwagens.

Wat absoluut wel een plus is van deze combi kinderwagen is de beperkte ruimte die alles inneemt wanneer je de boel inklapt en wilt meenemen.
Ook dat het zitje kleiner is dan bij andere combi kinderwagens en al eerder gebruikt kan worden voor een baby. Erg plezierig is ook dat je het zitje bijzonder makkelijk kunt kantelen en omkeren, zelfs met de (slapende) kleine erin. Wel goed oppassen uiteraard!
En, je kunt de wagen zo hip maken als je maar wilt.

Maar dan de mindere punten.
Een bekend euvel is de duwstang waar speling zit tussen de aluminium armen en het onderstel.
Het is weliswaar ingeklapt één van de compactste en lichtste kinderwagens, maar het inklappen gaat bij mij vrijwel nooit zonder strijd.
De grootste teleurstelling voor mij is vooral het gedrag van de wagen tijdens een (stads)wandeling.
Wanneer je tijdens het wandelen een stoepje wilt nemen en de wagen kantelt over de grote wielen merk je dat de balans gewoon niet goed is.
Rijden met de kleine wielen vóór is sowieso een flinke uitdaging. Wendbaar, dat wel, maar de zwenkwielen gaan werkelijk alle kanten op, iedere glooiing pakken ze mee, het is zo erg onrustig rijden. Een opritje en rails bij een spoorwegovergang kun je beter ook voorzichtig op- en overgaan, anders zwiept je kleintje flink heen en weer in het zitje.
Ik mis verder dat er een vering zit op de grote wielen.
De parkeerrem werkt op één groot wiel, en is qua toepassing eigenlijk wel wat knullig.
Van mij had er aan het bagagemandje nog een schouderband o.i.d. gemogen. Zo kun je mandje met inhoud makkelijker meenemen.

Kortom, voor het doel waarvoor ik de wagen kocht, namelijk mijn meisje van bijna 6 maanden die alleen wil zitten in een wandelwagen, voldoet 't prima. Maar qua comfort ga ik z.s.m. weer over naar de duitse kinderwagen die ik allereerst had gekocht, maar waar mijn meisje helaas nog te klein voor dát zitje is.

kvhemert 13-03-2009
Geschreven voor: Bugaboo Cameleon oranje

Wij hebben de bugaboo cameleon nu iets meer dan 1,5 jaar. Vind het een superfijne wagen `(al gaat het duwen nu wat zwaarder nu mn zoontje wat ouder word) hij is goed wendbaar, en dus erg makkelijk in kleinere winkels. Ik heb er alleen wel al wat probleempjes mee gehad. Heb nl ook problemen met de verstelknoppen van het zitje gehad....ik moest mn zoontje er weer uithalen om hem ook dan met moeite weer vergrendelt te krijgen...niet handig wanneer je kind slaapt en je het zitje in de ligstand wil zetten. Ben terug gegaan naar de winkel en kreeg netjes (2) setjes met nieuwe knoppen weer. Ook heb ik onlangs een probleem gehad met de duwstang. Aan de linkerkant kwam er nl een speling op de duwstang daar waar het aluminium frame over gaat in het zwarte kunststof. Als je de stang goed vast hield, kon je het zo op en neer bewegen....was erg vervelend tijdens het duwen want het werd al snel erger. Gelukkig blijkbaar nog garantie op de wagen, en heeft bugaboo zonder probleem een nieuw frame toegestuurd (ging wel via de winkel)...toch vind ik het verder wat minder, want ik ben bang dat het weer gebeurd...want wat ik eerder al lees, zodra de kindjes wat groter worden word het moeilijker er zwaarder om de wagen de stoep op te krijgen....lijkt dan net of de stang kan breken....en aan het frame is alles ook gepopt....

Mamavanlieke 07-03-2009

Voor onze dochter van bijna 8 maanden hebben we de Bugaboo Cameleon gekocht en inmiddels zowel de reiswieg als het zitgedeelte gebruikt. Het is echt een fantastische, wendbare, duurzame wagen en ik heb absoluut geen spijt van onze aankoop. Hij is klein inklapbaar (onderstel past makkelijk in een Twingo) en rijdt licht. Tip voor aanstaande papa's en mama's: leg bij het uitproberen in de winkel iets zwaars in de kinderwagen (in ons geval was dat een brandblusser) doen voel je hoe de wagen met kind rijdt en merk je pas echt hoe fijn de Bugaboo is. De enoge 2 nadelen vind ik:
-Bagagegedeelte is vrij klein, als je de wagen opvouwt voor in de auto ligt het bagagegedeelte op z'n kop en valt er alles uit. Als de baby in de reiswieg ligt kun je er moeilijk bij, in het zitgedeelte gaat dit beter.
-De rem vind ik persoonlijk een beetje gammel, je moet hem echt helemaal doordrukken wil deze goed stilstaan, als je dit niet doet duw je hem zo door de rem.

Nog een tip voor alle papa's en mama's die de bugaboo al hebben en hun boodschappen ook niet kwijt kunnen: koop een boodschappennetje bij bijvoorbeeld de prenatal, stik daar klittenband aan en hang het netje aan het handvat. Behoorlijk stevig en als je geen boodschappen hebt kun je deze makkelijk weer verwijderen.

jaco_tessa 01-02-2009

Wij waren eerst in het bezit van een X-Adventure Pulse, maar na 3 maanden paste onze dochter al niet meer in de bak. De Pulse was ook wat onstabiel (vind ik). We zijn op zoek gegaan naar een andere wagen en bij de Bugaboo Cameleon uitgekomen. Echt een super wagen die had ik gelijk aan moeten schaffen. Het is een hoop geld, maar je krijgt wel waar voor je geld! Als je nog twijfelt: Niet doen, kopen zou ik zeggen!!

mamavandaan 09-01-2009

Ik vind bugaboo de beste kinderwagens hebben.

We hebben nu ruim 3,5 jaar de bugaboo frog, en ik vind het een wereld kinderwagen.
Ik ben zelf niet groot en best slank dus veel wagens zijn voor mij zwaar maar deze kan ik met een hand besturen met mijn zoontje erin.

Aangezien de 2e op komst is wilden we toch een nieuwe dus kiezen we voor de cameleon omdat de frog niet meer gemaakt wordt en deze kan je met kleuren combinaties kopen.

Behalve de banden en de groote van de wieg is er geloof ik geen verschil.

Ik kan het iedereen aanraden, ja het kost wat geld maar je hebt er jaren plezier van en je verkoopt hem gewoon weer voor de helft verder.

essie1979 13-10-2008
Geschreven voor: Bugaboo Cameleon zwart, geel

Wat een super wagen. Echt in 1 woord: fantastisch.
Op de Stokke na is het de duurste kinderwagen die er is, maar ik zou er zo weer eentje kopen!
Van de week waren we op vakantie en ik zag daar zoveel mensen emmeren met moeilijk bestuurbare wagens en dan kom ik daar langs gelopen met mijn Bugaboo die echt zo makkelijk stuurt. Ook het feit dat de duwstang omgezet kan worden (zodat de grote wielen voor komen) heeft veel voordelen op een wat moeilijker beloopbaar terrein.
En het design, tja je moet er van houden en ik ben ervoor gevallen.

Bert1974 01-09-2008
Geschreven voor: Bugaboo Cameleon zwart, geel

Wij hebben de Bugaboo Cameleon nu een half jaar in het bezit en deze bevalt prima!
Bewust gekozen voor dit model omdat je de duwstang heel eenvoudig van positie kunt veranderen. Dus je hoeft nooit de wagen achter je aan te 'slepen' voor het geval de wind in de kap waait of omdat je bv door mul zand rijdt. Daarnaast is de bak ook mooi groot en de kleine kan er dus lekker inliggen, opklappen en in de auto leggen is ook zo gebeurd. Klein minpuntje is wellicht de aanschafprijs en het feit dat de bak wat laag boven de grond zit. Maar omdat ik zelf redelijk lang ben durf ik te stellen dat ik dit niet als hinderlijk heb ervaren. En wat betreft de aanschafprijs, je krijgt er ook kwaliteit voor!. OPGELET: Voor iedereen die een Cameleon heeft gekocht in de periode Augustus 2007 - Mei 2008 en je hebt je niet geregistreerd. Bezoek dan even de website www.bugaboo.com ivm vervangende onderdelen. Omdat wij ons geregistreerd hadden hebben we de vervangende onderdelen al thuis gestuurd gekregen, --> top service waaruit blijkt dat ze kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan.

Irene_Grit 29-05-2008
Geschreven voor: Bugaboo Cameleon zwart, geel

Wij hebben de Bugaboo Cameleon model 2008 nu ruim 4 maanden in gebruik en hij bevalt ons zeer goed!
Het 2008 model heeft een paar wijzigingen (ons uitgelegd door een verkoopster):

- Geen luchtbanden meer, maar met schuim gevulde banden. Nooit meer een lekke band dus!

- De binnenkant bekleding van de wieg heeft een andere stof die niet gaat pluizen. Handig als je baby met zijn armpjes gaat zwaaien.

- Het verstellen van de duwbeugel gaat niet meer met die moertjes die je helemaal moest losdraaien, maar met een kliksysteem. Dit gaat echt 10 keer zo snel!

Het nadeel dat iedereen hier noemt, dat het boodschappenmandje moeilijk te bereiken is met de bak erop, vind ik wel meevallen. Een pak melk schuif je er nog zo tussen, je moet alleen helemaal onder de wagen kruipen :-S

Verder hebben wij een kleine auto, een Fiat Punto, en we moeten de wagen helemaal uit elkaar halen om hem onder de achterklep te krijgen. Ik bedoel dus de wielen eraf halen en het draaghengsel eraf. Maar ja, de enige optie is een nieuwe auto kopen denk ik, want de Bugaboo is echt wel een van de kleinste zegt men.

Voor de rest zijn we alleen maar heel positief over de wagen. Hij stuurt heerlijk in de winkel en als er echt veel takjes in het bos liggen doen we de grote wielen voor en dan rijd je er zo overheen. (Wel de zwenkwielen vastzetten.)
Ons zoontje ligt ook vaak te slapen in de bak in de woonkamer. Handig, want je haalt 'm er zo af en dan hoeft hij niet in de box of boven te slapen. En ook als we weggaan gebruiken we de bak als campingbedje zeg maar. Zo slaapt hij altijd in zijn vertrouwde wiegje. Hoewel ik er ook al wel erg naar uitkijk om het zitje er straks op te zetten!

Kortom: we zijn heel blij met onze Bugaboo, zeker zijn geld waard!